A(ll) Star

CONVERSE - get chucked
Såhär får du en flickvän på typ 1 timme:
- Gå till affären och köp ett par converse (se till att de är en snygg färg och modell som verkligen passar DIG)
- Gå ut ur affären och sätt på dig dina nya converse, leta sedan upp typ en sandlåda eller grusväg
- Spring, hoppa och slira runt som aldrig för, för att få en sliten look på skorna
- Dra hem, sätt på dig ett par snygga jeans eller shorts som uttrycker din stil
- Ut på stan, landet, stranden, båten, parken... var som helst, och bara haffa! We can resist you, but not your shoes...
och glöm inte ett par snygga wayfares!

(är det bara jag som faller för killar med converse)?


Historia:
- börjar tillverkas i en fabrik i Massachusetts 1908
- Chuck Taylor åkte land och rike runt och marknadsförde basketskon ända fram till sin död 1969
- 2001 var Converse All Star ändå tvungna att ansöka om konkurs
- Uppköparen blev Nike och priset blev 350 miljoner dollar

Smeknamn: 
Chucks, Chuckies och Chuckers efter Chuck Taylor

Hemma hos mig

Mitt favoritpar som jag köpte i London i vintras. Livar upp en trist höstdag, och lyser lite extra nu på sommaren. Älskar pastellerna och de gulliga bina ger skorna en väldigt flickig look.
Det andra paret jag har är ett par klassiska svarta i den lite högre modellen, funkar till allt.
Nästa inköp blir ett par beiga låga tror jag, eller så satsar man på någon kul färg.. vad tycker ni? Låga vill jag ha iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0