inkomst vs utgift


ekonomibajs.
Det är helt underbart att ha en fast inkomst, klart man inte ska klaga... Men eftersom jag och några vänner har bokat en 4 månaders Asien resa från den 30 december blir det inte mkt kvar av min inkomst... 10 000 lägger jag undan varje månad för resan. 2000 betalar jag för att bo hemma. 3000 går till håret var tredje månad. 1200 till linser var sjätte månad... ca 600 i telefonräkning varje månad.
övriga utgifter: busskort, mat, nöjen, shopping, läkarbesök

lön innan skatt: 18 900
lön efter skatt: 14 -15000
= JAG GÅR INTE PRECIS MED VINST!


Man kan ju alltid drömma... så jag drog iväg till täby c efter ett kort besök på röntgenavdelningen på sjukhuset. 200 kr för typ 10 minuter, helt sjukt! I vilket fall så testade jag lite nykomlingar på H&M... så typiskt mig att fastna för allt man provar... Dock fanns det en grej som jag ALDRIG skulle köpa. Jag testade en body, väldigt coolt tryck och så var den i sammarbete med against aids. Det var mitt livs misstag.. Vissa kroppsformer passar sjukt bra i vissa plagg, och andra.. INTE! Jag såg precis ut som när man var liten.. typ en bäbiiis i jätte format.. ni vet när man hade så mycket extra fett så armar och ben var veckade som smällkarameller och dubbelhakorna knappt gick att räkna. Herre gud vad jag skrattade åt mig själv, jag skulle fått en stor fet röd stämpel "MODEMISS" i vilken tidning som helst! Hahaha, aldrig mera sparkdräkter här inte!

Här är några av grejerna jag testade. Jag kommer tyvärr inte ha råd med allt denna månad.. så nu har jag beslutsångest, något måste man ju få unna sig. Vad är finast?

Underbart mönster och vackra färger
                   Åååh för att festa i den här!
Älskar axlarna
Rockar feeeeett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0