Generositet

Jag är ofta väldigt egocentrisk... men ibland får jag för mig att vara generös och snäll mot andra än mig själv. Så jag bestämde mig för att bjuda familjen och släkten på tre rätters. När jag får för mig saker som den här, gör jag dem verkligen fullt ut, även om det tar mig ca 6 timmar. Jag satte mig ner, och började spåna, jag ville ju bjuda på något nytt, och något som inte finns i kokböckerna... 
Förrätten blev lätt, jag var sugen på något fruktigt och hade lite olika sorters melon i kylen, så jag bestämde mig för att göra en melonsallad med prosciuttio. Dock inte vilken melonsallad som helst.. Jag exprimenterade lite och resultatet blev så (förlåt om jag skryter) sjuuuuukt bra! Rekomenderar starkt om man gillar lite sting i maten plus att färgerna blev helt underbara. Minst två olika melonsorter i tärningar (dock inte vattenmelon), finhackad röd färsk chili, finhackad citronmeliss, samt lite lime och citron.
Varmrätten, fick bli en ljummen risottosallad med babyspenat och maaaaaassa parmesan, till det blev det limemarinerad kyckling och en pestoyoghurt. mums filibabba!
Desserten bara smälte i munnen... Jag gjorde en bärpaj (hallon, blåbär, vinbär, jordgubbar och björnbär) och till den gjorde jag en luftig vitchoklad och limesås. Gick hem hos folket kan jag säga :) 
Så dukade jag med mina egna (som jag önskat mig i födelsedags present, och studentpresent) tallrikar, glas och bestick från Villeroy och Boch. M M M! Shit vad kul det var när allt blev bra.. då kändes allt så värt!

Tyvärr dog kameran till varmrätt och dessert, men förrätten finns dokumenterad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0