bröllopsfotografen

Filmen var faktiskt ganska bra, fanns många stunder fyllda av skratt. Dock så kan jag inte beskriva i ord, men det var något som saknades. Se själva, absolut värd att kolla på! Trion från den bästa sommaren var med, Kjell Bergqvist är verkligen lysande! Budskapet var typ "var alltid dig själv" vilket ju är ett ganska viktigt sådant. I övrigt så speglade den klasskillnaderna i samhället, främst mellan arbetarklass och överklass. Det var helt absurt hur äcklig överklassen var, och man satt bara där och skrattade åt deras stora slott i Djursholm med fler rum än ett hotell, deras vinkällare med större utbud än systemet och deras vardagliga klädkreationer värda minst 100 000 kr... Det värsta var deras vardag. Hälsar sin pappa med två kindpussar, klädda i klänning och högklackat en hemmakväll (hört talas om mjukisbyxor?!) och firandet av kroppkakans dag, vad fasen är grejen? Skratta så jag dog, åt denna löjliga överdrivna imitation, innan jag tystnade och insåg att det inte var ett dugg löjligt, inte ett dugg överdrivet... Jag har ju växt upp bland precis den typen av människor och jag vet ju att det är precis så de är. Det är ett helt äkta porträtt av vårt samhälle. Oh my vad jag längtar efter att flytta bort från dessa kvarter, bort från en värld där formella middagar är det nya "hemmakväll", status är det nya "vänskap" och där pengar är det nya "kärlek"... Hur kan man vilja leva så?! :O
säger inte att alla rika är svin, säger inte att mycket pengar inte är underbart, säger bara att det i vissa fall kan bli way too much!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0