Comic Strip

Good evening snyggingar!
Nyss hemkommen från ett mycket trevlig jobb i Sickla köpkvarter på releasen för Svensson i Lammhults nya butik. Det var 250 gäster som skulle ha fördrinkar, tre olika smårätter, liten buffé med kallskuret och så kaffe och dessert. Var ganska lugnt eftersom vi var mycket personal vilket var ganska skönt. Ni undrar väl vad jag gjorde där, jag som har mitt jobb på CGs pizza?! Det är så att Mattias Larsson, som jag tillbringade åtta veckor (min ena praktikperiod) med förra hösten gästar på ganska många event och brukar behöva all hjälp han kan få med tanke på att hans jobb på plats, mer handlar om att mingla med gästerna och berätta om hur han kombinerar smaker och viner och så. Så därför brukar jag få hjälpa till med att laga och lägga upp mat. Idag var det mest servering och jag och mina underbara vänner sprang runt med glas och koppar, la upp desserter och såg till så att allt var fräscht hela tiden!
Världens tuffaste vin! Comic Strip

Jag ska nog berätta lite mer ingående om hur det är att jobba med Mattias imorgon, för det har varit en väldigt viktig upplevelse för mig som jag verkligen kommer att ha med mig hela livet. Iaf så fick jag fyra vinflaskor i present av honom eftersom jag har fixat med folk som jobbar och så... blev hur glad som helst! 2 vita och 2 röda, tur att jag är ledig i helgen!

Vill ni ha en sjukt duktig och snygg kock på en födelsedag eller en firmafest eller vad som helst, så kolla in Mattias Larssons egna företag Modern Gastronomi, där kan man kontakta honom.

Nu är jag trött och ska sova, men vi hörs imorgon, jobbar bara kortis då! natti! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0