den bästa tiden <3

Gymnasietiden var för mig som för de flesta riktigt tuff med mycket plugg och lite fritid. Men det var även tre år av ren och skär lycka! Jag hittade mig själv någonstans under tiden och jag hittade personer som lärde mig att leva livet fullt ut. Jag har aldrig skrattat så mycket som under den tiden, är väl inte så konstigt egentligen med tanke på hur sjukt kul vi hade! Här är 10 av mina bästa minnen från Stockholms hotell och restaurangskola:

1. Studenten Utan tvekan den bästa och värsta dagen i mitt liv, det var slutet och början, det var dagen D
2. Balen Så underbart kul
3. Vattenkrigen på kökslektionera Hur kul var det inte när vi skulle börja städa och någon börjar kasta vatten, strax blev det vatten överallt och vi sprang runt som femåringar med hinken i högsta hugg
4. Go crazy i omklädningsrummet Min och Chingens specialitet, som vi hoppade runt och sjöng och dansade framför speglarna
5. Kök och servering på Terassen Var ju precis som våran egen restaurang, vi drev den, vi ägde allt, vi hade så jävla kul
6. Ligga i lugnis på rasterna myyyyys
7. Sara, Ester och Carro Vi var så olika varandra så att vi blev lika. Vi var oskiljaktiga, jag saknar OSS
8. Plugg Självklart menar jag inte alla sena timmar man spenderade med alla äckliga skolböcker, men jag och Charlotte kunde alltid plugga tillsammans. Vi brukade gå till expresso house som brukade ha öppet till 23.00 (finns dock inte kvar) Där satt vi från att vi slutat skolan tills att stället stängde och pluggade, drack chailatte och pratade. Ibland blev det mongolian BBQ ist. Då kom vi dit när de öppnade så åt vi, sen pluggade vi och sen åt vi igen. Tror att vi satt där över 8 timmar en dag. Sen fick vi ju alltid MVG också xD Nerds som vi är.
9. Män OJOJ vad många heta killar det fanns i skolan, ett plus var ju att alla grabs bytte om i korridorerna i brist på omklädningsrum
10. Skapandet Jag älskade känslan av att få leka fritt med färger, smaker och textur. När vi fick fria händer och verkligen laga mat/baka på riktigt. Det var så härligt när det blev bra, och så kunde man bara skratta åt det när det blev dåligt... Man utvecklades så mycket, den skolan gav mig verkligen något jag alltid kommer att ha användning för.

Jag kommer aldrig att glömma tiden med er. Vissa har jag glidit ifrån, andra har jag kommit närmare men alla kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Ni har gjort mig till den jag är idag, utan er... usch, vill inte ens tänka tanken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0