We were fools to make war

Underbara familj alltså. Älskar er.
Pratade, skrattade åt mat, drack te och busade med voven. Perfekt avslut på en ganska lugn men trevlig helg. Nu ska jag tända en massa levande ljus, lägga mig på spikmattan och sen läsa en bok som heter Hemligheten. Är en psykologisk bok som handlar om relationer, hur relationerna till sina föräldrar som barn påverkar ens relationer som vuxen, typiska beteenden och hur man kan ändra sig. Boken tar upp osäkerheten i sig själv med andra människor, hur man hela tiden kämpar för att bevisa något för andra (i grund och botten menar författaren att man hela tiden som barn kämpat för att få uppmärksamhet av någon förälder men aldrig fått det, och som vuxen fortsätter man att sträva efter någon sorts uppmärksamhet även om det inte längre är förälderns)... Har inte ens kommit halvvägs men det är helt otroligt, för den beskriver olika uppväxter och sen får man se hur personerna ställer sig till olika situationer i sitt vuxna liv och jag är helt chockad över att mönstret är så likt mitt eget. Det är som att jag äntligen får svar på varför jag är som jag är...
Vi hörs imorgon ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0