Gamla stan

Tjaa..
Resan till Hoian var ganska galen... Bussen var typ trasig sa vi fick byta buss och den chafforen korde som en galning. Herregud sager jag bara. Det var ju en sleepingnbus som de kallas, men det blev inte precis nagon somn. Jag holl pa att flyga av "sangen" hela tiden, och da skulle jag ramlat pa killen under, sa det var en jakla tur att man holl i sig ordentligt. Nagra ganger kandes det som att bussen stod pa tva hjul och jag tanke "nu dor vi" men det gjorde vi inte, och 4 timmar senare an beraknat sa kom vi fram till Hoian, en riktigt vacker och mysig stad som ligger langs en kanal dar det aker en massa sota batar. Man kan kaka pa en restaurang som flyter runt pa vattnet, men den ar lite overklass, inte riktigt var budget sa vi haller oss till vara priser, som har ligger runt
30 000 dong per maltid.. det kanns fortfarande konsigt, att ga omkring med halvmiljonerssedlar, men det ar bara 250 svenska kroner.. sa en 10000 dong ar ca 4 svenska kroner.. det betyder att varje maltid med dricka och allt brukar ligga pa 10-20 kr. Riktigt bra!

Hoian ar kant for sina skraddare och det lever de verkligen upp till. Varannan affar ar ett skradderi dar man kan ga in och peka pa en klanning, en kostym eller skor fran tidningar, bilder, bocker eller bara rita upp sin dromklanning och valja bland tusentals tyger, och sen en dag senare hamta ut det man valt och det ar precis sytt efter ens egen kropp och ens egna onskningar. Helt otroligt! Sa snart ska jag hamta ut min klanning, far se hur den blev, ar man inte nojd gor de om den tills det blir som man vill.

Sen ska vi hyra en cykel.. 8 kronor for en dag, och sa ska vi cykla ner till standen och sola och bada lite.. Vi hors snart igen. Bilder kommer nog inom kort! Puss puss

Kommentarer
Postat av: malvina

saaknar diig skit mkt söötaste syster:(snyft. Men vad ska man göra, du kmr inte hem fortare för det, så ja försöker ist passa på att sno dina kläder (har inte förstört nåt än:P) och så tänker jag på att du SÄKERT kommer hem med en massa fina saker till mig:P inte sant?tihi. Och det där skredderierna låter jue underbara, såå hmmm... (detta var en hint om du inte förstod de:)



Å när du kmr hem så kmr ja va tillsammans me rabihbi och ha varit hemma hos grönisen och du kmr va mkt avundsjuk på din älskade syster, så då kan ja sukta diig ist:Phaha<3. Rabih va jätteduktig i let's dance btw:P



ehh, saaknar diig min älskling <3LOVE<3

2010-01-11 @ 16:29:32
URL: http://malvinamacova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0