Vad händer med Sverige?

Hej, äntligen är vi färdiga med allt arbete i vallokalen. Till dig som frågade hur jag fick det jobbet:
Min morbror är politiker här i Danderyd och varje gång det är val så söker de frivilliga som kan jobba under själva valdagen. Lönen (arvodet) i år är 2400:-. Han frågade om jag, min syster, min mormor och mina kusiner ville ställa upp vilket vi alla ville. Tips till nästa gång det är val: Gå till kommunens informationscenter och fråga var och hur man anmäler sig till detta. Var ute några månader innan valet är så får du garanterat jobb. Det behövs ALLTID.

Nu tillbaka till valet. I Danderyd regerar moderaterna men det chockade mig varje gång jag öppnade ett valkuvert och såg SD, FI och Piratpartiet... SD skrämmer mig, och att de just nu ligger på 5,7 % får mig att undra vad Sverige egentligen tänker med. Hur kan folk rösta på SD, de kommer ju för fan hamna i Riksdagen som det ser ut nu! Jag kan bara inte förstå det... Hur kan man vilja att ett rasistiskt parti ska vara med och styra Sverige? Ni som tycker motsatt får gärna säga varför ni tycker som ni tycker...

Hur mycket jag än vill sitta uppe och följa valet måste jag lägga mig och försöka få några timmars sömn... Men jag hoppas att siffrorna vänder och att Moderaterna klättrar högre och SDs siffror sjunker drastiskt.

OBS! Detta är mina åsikter och som jag sa respekterar jag andras, men det betyder inte att jag förstår varför ni tycker och tänker som ni gör.


Take care, peace and loooooove :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0