Lunch

Herrejävlar vilket mördar pass, var slut bara efter första varvet.. Men jag klarade det! Och efter passet åkte jag hem till mamma hämtade poppy och gick med henne i 45 minuter. Nu är vi hemma hos mig och jag har lagat en sjukt god lunch. Simpelt men gott:

Gör egen tomatsås (lök,vitlök,krossade/passerade tomater, grönsaksbuljong, färsk basilika, salt, peppar och socker) smaken är så olika så jag skriver inte ut några mängder, jag kör mycket lök och vitlök, väldigt lite socker och det viktigaste av allt är att låta den koka länge. Sen kan man frysa in den eller ha i kylen tills den behövs.
Koka fullkornspasta, sila bort vattnet, häll i tomatsåsen i kastrullen tillsammans med pastan, värm på låg temperatur, häll i en liten svett grädde eller mjölk, när röran är varm så ös på med parmesan och sen är det klart. Jag har parmaskinka och sallad till, mums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0