Dagens frukost

Hej på er! Jag har alltid haft väldigt svårt att äta en ordentlig frukost på morgonen. Känner mig alltid så mätt, varje tugga jag tar av något får mig att må illa. Men frukost är dagens viktigaste måltid, och jag har lyckats hitta något som verkligen passar mig:

Jag börjar alltid med ett glas vatten med pressad citron
Sen brukar jag göra olika smoothies beroende på vad jag har hemma för frukter och bär. Idag blev det:

1,5 dl fjällyoghurt med hjortron
1 dl frysta blåbär
1 dl frysta hallon
1/2 banan
1/2 dl fiber havregryn

Lägg allt i en mixer och mixa. Det där med havregryn i var Freddie som lärde mig en gång i tiden. Det är gott att ha något som bryter av den annars helt släta smoothien. Dessutom är det bra att starta dagen med lite fibrer.
Sen blir det stekt bacon och äggröra utan mjölk men med lite salt och peppar och någon grönsak till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0