Framtiden..

Idag på jobbet kom vi in på ämnen som kan sammanfattas i ett ord, framtiden. Usch, det är verkligen något som får mig att må dåligt... För det första så har jag ingen som helst lust att bli mycket äldre än vad jag är just nu. Jag tycker verkligen det här är en perfekt ålder, man är inte barn, inte tonåring men ändå inte vuxen. För det andra så känns framtiden så avlägsen men när jag tänker efter så inser jag att för varje dag som går, går tiden snabbare och snabbare och jag vill INTE vakna upp en dag när jag är runt 40 år och känna att jag levt halva mitt liv utan att riktigt känna att jag levt det fullt ut. Och det sista och mest frustrerande med framtiden är att jag inte vet alls vad jag vill göra med mitt liv. Ska jag plugga, i så fall var och vad? Ska jag resa, när och vart? Ska jag skaffa familj, med vem och när är det bäst att göra det? Så många frågor, och inte ett enda svar. Här är i alla fall några saker jag vet att jag verkligen vill göra innan jag dör:

1. Förändra någons liv till det bättre
2. Resa och se världen ur ett annat perspektiv
3. Vara lycklig och nöjd med mig själv för den jag är
4. Bli riktigt riktigt bra på något
5. Ha barn; biologiska eller adoptera

Jag vill kunna bocka av min lista och känna att jag uppnådde min mening med mitt liv och att just jag föddes av en anledning, med ett syfte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0