Tillbaka till Thailand



Trött och seg efter en kväll på jobbet, kollar i kylskåpet... Matlagningslusten på 0, men så kom jag och tänka på att jag och Fredrik pratade om thaimat tidigare. Så jag ser på mitt lilla kylskåp med helt andra ögon och wow. Ut kom: en fläskfilé, ananas, en morot, rödlök, purjolök, lime, vitlök och lite passionsfruktsjuice. Gräver fram lite olika kryddor jag köpt i Thailand ur skafferiet; malt citrongräs, torkade chiliflingor och chilipulver. Fräser ihop allt utom kryddorna och ananasen och tillsätter resterande ingredienser när köttet nästan är klart. Lite salt och peppar och juice och OH MY GOD, helt underbart!

Kommentarer
Postat av: sussie

svar haha jag har näästan förstått det! :D

2010-10-19 @ 22:37:00
URL: http://www.susspix.se
Postat av: kajsa

mums! ser riktigt gott ut!

2010-10-19 @ 22:59:42
URL: http://kajsaliebig.blogg.se/
Postat av: malvina

ser jäkligt gött ut asså:) åhh.. laga åt mig nån gång:D <3

2010-10-22 @ 14:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0