Bort med Exxx!

Eftersom jag inte ätit något riktigt gott på länge bestämde jag mig för att ha en liten myskväll med grönsaker och dip! Som det freak jag blivit kollade jag innehållsförteckningen på OLWs färdiga dippulver, jobbigt att jag knappt visste vad hälften av ingredienserna var eftersom de började på E och sedan hade tre olika siffror efter sig.. WTF?! Vad är grejen liksom, istället för att ha i torkad vitlök måste man ha i något himla vitlökssmakande pulver som heter E??? ist för vitlökspulver. Det finns ju en mening till att vi har en massa olika livsmedel, och den meningen är inte att vi ska försöka hitta på konstgjorda grejer som kan ersätta våra äkta råvaror!
När jag dessutom såg att den innehöll typ 70g kolhydrater per 100g och min maxgräns ligger ju på fem, så jag skippade den. Istället köpte jag en billig men god mögelost och gjorde blue cheese dip med den. MMMMMM, I'm in heaven!
Blue Cheese dip:
100 g blue cheese
2-3 dl gräddfil
1 msk majonäs
salt och peppar
lite lime
lite finhackad scharlottenlök
lite vitlök
Grönsaker: 
allt som knastrar i munnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0