Rimmstuga

Hihi, blev på bättre humör när jag kopplade bort allt tjaffs och fokuserade på julen istället. Har rimmat hela kvällen nu, är äntligen klar, ni ska få se 2 rimm:

Förkylning, magsjuka, inget skrämmer dig.
Men lite äckligt är det om du frågar mig.
Bakterier frodas och mögel slår rot,
det finns faktiskt gränser för när något är "skrot"
Så lär nu av mig och andra kockar,
ett knep för att slippa bananflugeflockar:
Använd och kasta, sen är det stopp,
allt är inte gjort för ett evigt kretslopp

Skjussa barn, laga mat och gå ut med din hund,
diska, städa, aldrig en lugn stund.
På kvällen kan du sitta max 5 minuter,
innan någon grinig unge tjuter.
Snabb energi ger dig kraft att orka mer,
och bläddrar du ordentligt kanske något intressant du ser

I varje paket är det två grejer, och i rimmen är de båda med på ett eller annat sätt. Någon som kan gissa vad det är? ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

vadå dålig på att skriva rim? Du och ditt skitsnack ibland asso..

Jag tror att det första är en ny disktrasa eller nya trosor hehe och det andra är en receptbok för smoothies eller ett presentkort på spa:D

2009-12-24 @ 10:46:54
Postat av: Ester

haha, det var faktiskt riktigt bra gissat! I det första var det disktrasor och diskborstar (min mamma använder dem och tvättar dem och använder dem igen, i en alldeles för lång period)

I det andra var det tidning och choklad, hehe, men det kan ingen människa lista ut! Så bra gissat :)

2009-12-24 @ 23:46:09
URL: http://bixbite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0