myrornas krig

Visst känns det underbart när man vaknar klockan sju på morgonen av att rummet är kokhett och solen lyser en i ögonen som en jäkla ficklampa?! När jag äntligen hade sovmorgon, gick det inte att sova. Fast nu känns det bättre, har glassat i solen ett tag nu efter jobbet. Gjorde en supergod melonsallad och så läste några kapitlen ur Mitt nya jag av Sophie Kinsella. Det borde nästan vara olagligt att göra som Aftonbladets tidning Sofis Mode. De har börjat publicera några kapitel ur Mitt nya jag och jag blir alltid lika irriterad varje gång jag läser: fortsättning följer i nästa nummer. Gaaah, kan man inte bara få hela boken! Nu är jag i alla fall fast, och varje tisdag morgon när ett nytt nr av tidningen kommer ut, kastar jag mig iväg till affären för att få läsa fortsättningen... Jag tror nog inte att jag är ensam om det!

Nice det kändes att dra på sig sommarklänningen och få lite färg på mina ovanligt bleka ben. Jag har passat på att vara ute så mycket som möjligt, men stackars Poppy klarar inte av så många promenader nu när det är så varmt, och jag förstår henne, med den pälsen... När jag kom hem igen och skulle avnjuta en nybakad potatis med min egna supergoda skagen, upptäckte jag att mitt hus blivit invaderat av äckliga myror. Hela vardagsrummet är fullt av dem!! Jag förstår inte, de har en hel jävla gräsmatta där de kan ha sina äckliga gruppmöten, varför ta mitt hus för?! Jag försökte få Poppy att skrämma bort dem, men hon bara fnös och la sig i soffan. Så jag tog mammas sko och stampade på dem... usch, jag som inte brukar döda djur eller insekter... Hoppas de håller sig borta nu!

Luftigt och ljust, conversen gör klänningen lite mindre tjejig och röda läppar är ju röda läppar, behöver jag ens förklara?
Örhängen från ur & penn, klänning från vila, armband från JC och converse
(hmm, känns som att jag borde städa rummet.. speciellt garderoben)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0