So if you want to love me then darlin' don't refrain, or I'll just end up walkin' In the cold November rain

Morning!
Har efter en sömnlös natt i hög feber och irriterande frossa insett att jag idag mår tusen gånger bättre :) Har lite hosta kvar, men huvudvärken är som bortblåst, så svinis var det inte, eller så var det en snabbversion av den mystiska influensan?! Kan i alla fall skratta mig lycklig att jag mår bra idag med tanke på vad som stod på spel.. NEW MOON!!! ;) hihi! Ska i alla fall inte jobba idag och det är nog bra med tanke på att det inte är så fräscht att hosta i folks mat.. Men imorgon sa jag att jag kan ta tillbaka mitt pass, känns drygt att folk ska hoppa in för mig när jag faktiskt kan jobba :) Och sen blir det ju Lux med mamma, det var min födelesedagspresent till henne (hoppas hon inte läser bloggen, för hon vet inte om det xD) Här är maten... förstår ni varför jag vägrar vara sjuk imorgon?!
Avsmakningsmeny Höst

Siklöja från Ängsö, flatostron, med chutney på gröna
tomater från Stenhusegård, störkaviar och varm havsjuice

Skotsk hummer, smörbrynt, med hjärtmusslor från
Grebbestad, pumpa och syltad taggsvamp från Flen

Anka från Hagby gård, varmrökt ankbröst och krämbakad
gula med Storsjöfjärdenlöjrom, koriandersjudet fikon och
Risugnstryffel

Horsvikenlamm, tryffelspäckat, med rimmat Domta fläsk,
sockrade enbär och skybräserad brysselkål

Diamantpäron från Märsö gård, eau de vie-eldade,  
med riven Löfsta blå och hasselnötter

Höstdessertäpplen från Märsö, karamellkokta, med
havtornssorbet, mjölkchoklad och sötfrasiga krutonger

Praliner från Lux dessert och choklad.

Som ni ser är deras meny utformad efter säsong och de använder sig av närproducerade varor vilket mamma kommer älska! (Hon är en ekonörd, det är faktiskt hela vår familj, något jag verkligen är stolt över)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0