En god gärning

Tog en promenad med Poppy i solen, det är riktigt skönt ute :) Gjorde en superduper sallad med avocado, feta, morötter, lök och Bosarpkyckling. Precis som min älskade mamma, tycker även jag att det är viktigt att man tar hand om djur och natur. Jag har sett så många hemska filmer om hur kycklingar plågas från födsel till död och om man kan så tycker jag verkligen att man ska försöka göra något åt saken. Vi köper inte kyckling lika ofta och när vi väl gör det så köper vi just Bosarpkyckling som är den enda ekologiska kycklingen som säljs. Den är tyvärr dubbelt så dyr, men den smakar helt underbart och det är så skönt att kunna äta med gott samvete... Nu är jag iaf mätt, nöjd och glad. Ska städa klart mitt rum och sen ta en ordentlig dusch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0