Bangkok

Hej mina solstralar :)

Efter snart tva dygn i Bangkok kan jag bara saga en sak. JAG VILL LEVA RESTEN AV MITT LIV I DEN HAR STADEN! Den ar sa lagom pa nagot satt, och har finns allt man behover... Vi bor pa ett lyxhotell for 65 kr natten, med roomservice, pool, gym och balkong med utsikt over hela staden. Vi bor riktigt centralt men anda inte mitt i smeten vilket ar skont for mitt i Bangkok kan man inte ens ga utanfor hotellet utan att fa en nara dodelupplevelse.. FYRFILIGA vagar med bilar, taxis, moppar och tuktuks som kor som galningar for att hinna forbi innan trafikljusen slar om till rott och man far vanta 2 minuter innan nasta grona period. Igar skulle vi aka taxi till ett kopcenter vid namn MBK, det ska ta ca 10 minuter, men tog nastan 40 eftersom vi stod stilla pa grund av trafiken.. men taxi ar billigt har, strartavgiften ar pa 7 kr och hela var resa gick pa 25 kr, sa taxametern tickar inte precis snabbt!



Lite om MBK:
Ett 8 vanings kopcenter med alla affarer man kan tanka sig och marknader med klader, smycken, prylar och mat. Det finns vanlig biograf och VIP bio vilket vi saklart passade pa att ta. Vi sag Avatar for 2a gangen och biljetten kostade ca 60 svenska kronor. Da fick man en valkomstdrink nar man kom, varldens kungastolar med filt och jatte forhojt sa man sag precis hela bioduken... Det var en upplevelse det :) Dar finns det aven alla restauranger som nagonsin funnits och glassbarer med sa stora portioner att man mar illa bara man kollar pa dem! Vi spenderade lite for mycket pengar for vart eget basta, men i alla de andra landerna har vi sparat in jatte mycket och levt for halva dagsbudgeten, sa ibland maste man fa lyxa till det!



Igar pa MBK tog vi aven varsin pedikyr och da kande man sig verkligen som prinsessa.. Man fick satta sig i en massagestol och sedan borjade det skrubba, peela, smorja, rensa, klippa, och gud vet vad.. pinsamt och se hur mycket dod hud som foll ner overallt.. Sa fick jag valja naggellack och sa malade de.. Sen nar jag var klar blev det for mycket.. for da envisades personalen med att satta pa mina skor.. GUD, att det finns folk som har egna slavar som gor det har.. jag skamdes sa jakla mycket. Jag kan ju for guds skull satta pa mig mina egna skor...

Idag har det blivit en slapp dag.. Borjade aven idag med traning pa gymmet och ett dopp i poolen och sen har vi kollat pa film, atit och tankat pa mobilen... Ikvall ska vi bestalla upp mat pa rummet och kolla pa nagon film :)

Hade en massa bilder pa hotellet, staden och pedikyren, men mitt minneskort har ju virus, sa alla bilder ar borta.. ni far helt enkelt halla ut tills jag hittar ett nytt minneskort. Men jag snodde tva bilder fran jompa.. bild nr 1 ar utsikten fran var balkong, och bild nr 2 ar jag nar jag far valkomstdrinken innan bion :)

Sakner er alla supermycket! Ta hand om er ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0