En dag pa stranden

Vi bor i en dubbelbungalow med gemensam veranda och idag traffade vi vara tyska grannar for forsta
gangen. De ar tva damer i 60 ars aldern som har rest runt en massa i Thailand. De fragade vart vi skulle
efter Tarutao och vi svarade Ko Lipe (en annan o i narheten) Da sa de att de hade varit dar och kom med
en karta och pekade ut det basta boendet och den basta snorklingen. Ska bli underbart att snorkla
bland alla korallrev och fiskar i olika farger och former. I vilket fall fick vi kartan och aven snorkel och cyklop +
tva bastumattor att ha pa stranden.

Nar vi skulle ga kom det tva apor, den ena hoppade upp pa bodet och snodde en av tanternas iste, haha!
Sa fort vi kom nara visade den sina huggtander sa jag sprang in pa rummet och gomde mig. Tillslut hallde
tanterna vatten pa den och da hopppade den ner...


























Som ni ser spenderade jag min dag pa stranden. Jag har aldrig kant mig sahar avslappnad; ingen stress,
inga tvang, bara vagornas kluckande och faglarnas kvittrande. Jag snorklade runt lite och hittade en massa
fina fiskar, bland annat svardfiskar, riktigt haftiga! Sen har jag mest flytit omkring i min badring och njutit av
livet, last ut en bok och sjungit sommarlatar for mig sjalv.. Jompa har ocksa varit pa stranden men mest
i skuggan for att inte branna sig. Jag smorde in mig med solkram 1 gang i timmen, men nasan ommar
lite i alla fall...

Ja, det var val allt for idag, snart ar det middagsdags och efter klockan 7 ar on helt mork sa da ar det laggdags.

Imorgon ska vi hyra cyklar och aka pa upptacksfard. Kan inte alla bara lamna jobb och skola och komma ner hit?
Vi skulle ha det underbart tillsammans... Saknar er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0