En helt ny varld, en plats jag inte visste fanns...

Jag vet inte vad jag ska skriva... Svart att beskriva kanslan av tygdloshet, kanslan av
att bara svava omkring men en hel varld full av liv pa en helt annan plan an ovanfor
ytan...


Vi akte pa en snorkeltur idag, kostade 150 kr och var vart vartenda ore. Vi borjade vid
nio pa morgonen och fick valja simfotter, och snorkel + cyklop. Sen hoppade vi i en longtail
bat som brummade ivag fran Koh Lipe till andra oar med annu vackrare korallrev. Jag var
sa jakla radd innan (min storsta skrack i livet ar ju hajar, och det ska det finnas i dessa vatten)
men personalen sa att det inte skulle finnas nagra hajar dar vi var.. Men radd var jag i alla fall.
Nar vi stannade med baten bakom nagra klippor var det alltsa dags, jag hoppade i.. och efter
det ville jag inte upp igen. Det var sa vackert, koraller i olika farger och former. Stora stim av
fargglada fiskar som simmade runt en.. Stora, sma, blackfiskar, och till och med muranor (laskiga saker)
Vi stannade pa fem olika stallen alla med lite olikheter pa djur och vaxtlivet under ytan. Men alla platser
var lika vackra.. Jag sag en massa Doriisfiskar (som i hitta nemo) men Nemosar sag vi inte, var nog pa
for djupt vatten..



Underbart va? Nar vi kommer till Koh Tao ska vi snorkla narmare stranden och
se nemofiskar, om nagra dagar blir det nog.. wiiiiie!

Kommentarer
Postat av: malvina

HAHAH vilka bröstvårtor den där översta apan hade:P. men asså shiiiiiiit va undervart, du kan inte fatta hur jävla mkt jag skulle vilja vara i ditt liv just nu, så himla vackert<3. jag saaknar dig som en galning och läängtar efter att du ska komma hem och berätta om allt de underbara du upplevt i Asien, det verkar vara som ett drömpalats, och att snorkla, jag döör snart av avundsjuka;/. GAH...

själv har jag haft en hel del plugg på sistone, inte kul. harru kollat min FB btw, vad tkr du om eric saade? molly sandens pojkvän;) var med i melodifestivalen, och vi träffade honom en del på let's dance;D skiiiit snygg, men som sagt, rabban slår jue allt. finns ingen sötare elr snyggare än han, thihi:P

Trevligt med malajsia (elr hur de nu stavas;) hoppas ni får de lika bra där sööten<3. var e löken å de andra förresten? du å jompa har jue varit själva ett tag nu:P. Hälsa honom från mig iaf;P, haha blev en väääldigt låång kommentar här nu känner jag, menmen, det är "FÖR ATT JAG SAAKNAR DIIG"<3 PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS<3

2010-02-18 @ 20:21:49
URL: http://malvinamacova.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas du har det bäst Ester! Vi saknar dig och önskar vi var med!

2010-02-19 @ 00:31:55
Postat av: Ester

Tack, jag har det underbart har som ni kanske forstar, men alla som vill ar valkommna ner, ju fler dessto battre :)



haha, malvina, jag hinner inte riktigt svara pa allt.. haha, men vi snackade ju precis i telefon, sa puss pa dig :)

2010-02-20 @ 13:45:46
URL: http://bixbite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0