Live forever, no regrets

Den storsta nyheten av alla... Mammas lilla flicka har gjort en tatuering, och hennes mor blev inte precis glad...
Som jag skrev till Malvina sa ar jag ledsen att jag gjort dig besviken mamma, men det har ar nagot jag tankt igenom i tva ar och det har ar nagot jag verkligen ville...

Jag har alltid alskat blommor, liljor ar en av de tre favoritblommorna men hur kul ar det att bara stampla pa en blomma? Jag ville ha det mer som ett konstverk, nagot gjort for bara mig. Sa jag sa att jag ville ha tre liljor
En storre som symboliserar min mamma, en mellan som symboliserar mig och den minsta ar saklart min syster. Alla tre sitter ihop i ett band som aldrig kommer att brista. Fjarilen symboliserar frihet och hopp, och det ar ocksa den enda delen som ar i farg vilket ger en ganska haftig effekt. Texten (som inte finns helt med pa de tva forsta bilderna) ar ganska enkel att tyda: Live forever, no regrets.

Det tog lite over 3 timmar och jag tog inget smartstillande, det gjorde ganska ont, men tatueraren som har varit konstnar i 30 ar och tatuerare i 20 sa att jag var en "strong lady" haha, :) Nar den var klar och jag kollade i spegel var det en sa konstig kansla, det kandes som den alltid suttit dar, som den alltid varit en del av mig. Jag antar att det ar ett gott tecken. jag ar sa nojd, jag ar sa glad. Nagon dag kanske mamma forstar alla kanslor som finns i denna lilla bild.. De kanslor jag har for henne och min syster, min familj, de jag alskar mest av allt.



haha, nej mamma, sahar kommer den inte att se ut, nu ar det lite sarskorpor och sa som ska lakas och den overblivna fargen ska lossna. Men om ca tva veckor ar den lakt och allt annat har ramlat bort :) Den ser ut precis som pa den oversta bilden bara att fjarilen ar pa andra sidan. Ni far se ett foto sen nar den ar lakt :)

Nu ska jag gora mig i ordning for den svenska festivalen som borjar om nagra timmar. Den ar 48 timmar i strack, tror inte jag pallar det, haha, men vi far se. Puss puss pa er, saknar er! Sag garna vad ni tycker om den, bade bra och daligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0