BKK, again

Haaallaa :)
Klockan ar 06.58 och jag befinner mig i Thailands huvudstad
for tredje gangen. Svart att inte alska staden...
Jag akte fran Phi phi igar och lamnade de andra bakom mig...
De kommer hit pa fredag sa da ses vi igen. Resan hit gick
ganska bra, fick byta buss en gang och glomde min bok pa
bussen :(... Jag lyckades dock inte sova en enda sekund pa hela
natten, trots att bussen slacktes ner och resan tog 12 timmar.

Val framme i Bangkok vid 05.00 blev det taxiletande och en
jakla massa prutande. Nar jag val satt i taxin var jag sa jakla
trott och jag slumrade till, och helt plotsligt vaknar jag av
skrik och nar jag kollar ut genom fonstret ar vi omgivna av
rodtrojorna som demonsterar med batonger och jarnror...
Taxichafforen tvarvande och tryckte i gasen ordentligt!
Hjartat slog snabbt kan jag ju bara saga..
och det varsta var att nasta gata var exakt likadan...
men da var vi beradda pa det i alla fall sa da vande vi i tid.

Tillslut hittade han en vag dar det gick att ta sig fram utan
brak. Men man ska nog vara ordentligt forsiktig har, speciellt
i turistomradena...

Kom fram till Meechai mansion tillslut och eftersom jag
bokat rum var jag helt installt pa att antligen fa sova.
MEN DE IDIOTERNA SAGER ATT DET TYVARR INTE FINNS
NAGOT LEDIGT RUM TROTS ATT DE HAR EN LAPP MED MIN
BOKNING!
Jag orkar verkligen inte.. Ar sa trott sa att jag haller
pa att do och jag vill inte aka tillabaka till turistomraderna..
Dar blir man sa fast eftersom det ar avsparrningar overallt.

BAJS. sa nu sitter jag pa ett internetcafe och undrar vad jag
ska ta mig till. Just nu onskar man ju stenhart att man var
hemma i sin egen sang.
BLAAAAAAAA!


(hemma...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0