Koh Lanta

Jag vet, jag vet, men jag ar faktiskt pa semester. Sa nu blir det inte mycket skrivet pa ett tag. sorry ;)
Efter en helvetesresa (helt seriost, den varsta jag gjort) sa kom jag fram till denna ganska stora men vackra o.
Resan skulle verkligen vara helt okomplicerad och bara ta fem timmar, vilket ar som en tbane tripp in till stan efter de laaaanga resor man ar van vid.

I vilket fall gick jag upp vid sju, packade det sista och gav voven lite mat. Sen borjade jag slapa min stora kluns till vaska, tog avsked av folk pa vagen och at en liten sallad pa spidermokey till frulle. Sen gick jag ner till stranden och hoppade pa en longtail bat ut till farjan. ACn funkade inte, och det var storm ute pa havet. Brukar aldrig bli aksjuk, men jag holl pa att krakas, lyckades somna och vaknade med ansiktet tackt av draggel och en alldeles for snygg kille mitt emot som sag mindre tillfredstalld ut av mig ack sa vackra draggeltackta ansikte. Hade bara ca 2 dl vatten med mig eftersom jag trodde det skulle ga och handla vatten dar, men nej. Svettades som en gris och hade varldens huvudvark. Fick byta bat tva ganger och sista gangen kom som tur var en bat med ac. Men vagorna, fy fan, flera meter, baten gungade sa mycket att jag trodde den skulle valta.
Nar jag kom fram till lanta funkade inte mobilen sa jag kunde inte fa tag pa de andra, och jag hade ingen aning om vart de bodde. Letade efter internet trots att jag da inte hade atit pa over 8 timmar. Dessutom gick jag barfota for jag glomde mina skor pa baten... Pa facebook hade Charlotte skrivit att det inte fanns tackning pa on och att de bodde pa ett resort langt borta. Tog en taxi helt ut i djungeln och sprang in pa varje resort jag hittade pa vagen, ingen visste vilka de  var. Tillslut hamnade jag pa det sista resortet, dar fragade jag i receptionen men de sa nej, men da var de tva tjejer som sa att de sett mina vanner pa stranden for ett tag sen, sa ja sprang dit och dar var de. TACK GODE GUD. Grattade Rasmus pa 20 arsdagen och hade en liten fest for honom i baren :) Skont att se dem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0