Söndag på Ikea

Shoo bre. Har hängt en bit från hemmaplan idag... Efter en rätt sömnlös natt begav jag mig iväg till Sundbyberg. Efter mycket om och men kom jag faktiskt fram (jag gick av solna centrum istället för sundbybergs torg, så stackars Ronja fick springa runt och leta efter mig när jag inte ens var i närheten). Vi promenerade i solen hem till hennes nya fina lägenhet som hon delar med Johan och Jimmy. Den är helt perfekt, nybyggd och super fräsch. Vi åt pytt i panna och laddade inför vårt viktiga uppdrag: IKEA EN SÖNDAG.

Det var faktiskt inte överdrivet mycket folk där vilket var riktigt skönt. Vi hittade en hel del och jag köpte äntligen min vackra tavla. Att åka kommunalt dit var ingen större fara, tog ett tag men sådant är jag ju van vid. Men att åka hem tillsammans med 1000 andra människor, en full Ikea kasse, en handväska och en gigantisk tavla är inte att rekommendera. Jag använde mitt pokerface och låtsades älska alla människor som korsade min väg men innerst inne villa jag slå ner dem med min tavla. Det lyckades jag även göra ett antal gånger, tur att tavlan inte gick sönder.... Nu är jag hemma, och min tavla är perfekt och jag har döpt zebran på den till Artur. Jag ska snart presentera honom för er ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0