Nu får det vara nog!


Jag har alltid varit ganska mullig och haft extremt lätt att lägga på mig kilon trots ganska bra mat och inte mycket godis, chips, läsk och sånt och jag har alltid gått på någon form av sport eller aktivitet. När jag var mellan 6 och 12 år var jag RIKTIGT FET och jag är glad över att jag inte har många bilder från den tiden, men jag ska se om jag hittar något gammalt foto i något album sen...

Men , när jag var 12 så började jag, mamma och Malvina att gå hos en naturläkare. Han sa åt mig att sluta med allt socker och allt vetemjöl och jag gick ner ca 20 kilo på 2 månader. Kallades in till skolsyster för hon var orolig för min hälsa, helt sjukt med tanke på att hon tidigare alltid kallat in mig för hon var orolig att jag för för tjock, och nu var jag plötsligt påväg att bli för smal...

Jag gick ner från kanske 80 kilo till 55några månader och höll den vikten ganska länge. Jag körde stenhårt på mina matregler och simtränade 2 ggr i veckan. Jag var då "normalviktig" men när jag tänker tillbaka på hur jag mådde då så finns det inga ord som beskriver hur mycket jag hatade mig själv och hur mycket jag ville kräkas
på min spegelbild. Jag tyckte jag var så jääääävla fet. Och jag kände mig aldrig lycklig... Min självkänsla var så låg och när jag läser min dagbok från den tiden grinar jag varje gång för jag mådde så dåligt och ingen förstod.

Sen började jag gymnasiet, en kockskola där vi lagade fet mat och söta desserter. Jag hade så sjukt kul och människorna där gjorde mig så lycklig men trots att jag höll extremt hårt på vad jag fick äta så gick jag upp säkert 20 kilo under mina 3 år på gymnasiet. Men jag hade i alla fall börjat känna mig gladare...

Sen dess har det gått upp och ner, jag har ätit skitmat och supit för mycket och gått upp, sen har jag fått ett ryck och varit nyttig ett tag men så fort jag dricker eller äter typ godis så faller jag dit igen. Så nu får det fan räcka. Jag begär inte en platt mage med sexpack, min kropp är inte gjord för det. Men jag vill känna mig bekväm i mig själv. Jag vill kolla mig i spegeln och tänka; fan vad söt du är, eller; den där klänningen sitter verkligen snyggt på dig! Samtidigt som jag vill kunna gå ut och festa ibland, äta vitt bröd, eller sitta och käka godis tillsammans med vännerna till någon bra film utan att gå upp 5 kilo..

Så jag antar att det får börja nu. Nu ska jag göra det på rätt sätt, äta bra under en lång period, skippa alkoholen helt. Träna 5 ggr i veckan och ta hand om mig själv och min kropp. Man lever bara ett liv och jag tänker fan inte spendera ytterligare 20 år av mitt liv med att trycka ner mig själv och mitt utseende, titta ner i golvet varje gång jag går in i ett rum för att slippa se folks nedvärderande blickar. Ta skit från folk som inte vet något alls om hur mycket jag faktiskt försöker.

Imorgon ska jag skriva hur mitt upplägg ser ut.. Vad jag äter och inte äter, hur jag tränar och hur jag ändå har kul. Det här har funkat hittills, har bara hållit på i 2 veckor men 4 kilo lättare, mycket fräschare hud och framför allt extremt mycket piggare, känner jag att jag fan ska klara det här.

Haha älskar sexigheten på den här bilden xD I vilket fall är det här jag när jag var 15 år.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0