I valet och kvalet



Jaha, idag gäller det alltså. Fast för mig gällde det i Onsdags, fick förtidsrösta, första gången jag faktiskt får rösta ville jag egentligen göra det på riktigt... I vilket fall kommer jag att vara omgiven av allt som har med valet att göra hela dagen idag. Jag har redan varit på möte i vallokalen om hur vi ska göra, vi som jobbar som röstmottagare under valet 2010.  Nu har jag en liten rast men snart blir det jobb.

Jag är öppen med mina åsikter men jag respekterar de som inte vill skylta med vad de röstar på. För mig blev det Moderaterna rätt igenom efter mycket tänkande, många diskussioner och debatter och en hel del artikelläsande. Jag bestämde mig tillslut för att det var det bästa valet för mig som person; ung, arbetande, ambitiös och bosatt i en ganska rik kommun... För samhället i sig tycker jag att Alliansen har så många bra värderingar och mål som tar längre tid än fyra år att verkställa och därför vill jag se dem regera Sverige i en mandatperiod till. Jag tycker att Alliansen under de senaste åren har tillfört mycket bra till Sverige, men det finns självklart mer att ge! Jag tror att ett blått Sverige kommer ge mig mest och vara till mina fördelar. Och eftersom det här är demokrati, handlar det ju om vad varje enskild individ tycker är viktigt för sig själv och sitt liv.

Hörs kanske senare, nu ska jag äta frulle ;)


Kommentarer
Postat av: ciiz

jaa den är så vacker :) hehe

2010-09-19 @ 11:47:16
URL: http://ciiiiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0